Yritykseni tarjoaa fysioterapiaa, hierontaa, kalevalaista jäsenkorjausta ja personal trainer ohjausta. Myös kotikäynnit onnistuu tarvittaessa.

Fysioterapia

Fysioterapiakerta koostuu monista eri osa-alueista ja kokonaisuus räätälöityy aina asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Terapiakerta voi sisältää tutkimista, terapeuttista harjoittelua, manuaalista hoitoa, opastusta tai kotiharjoitteiden ohjausta. Alkututkimisen jälkeen keskustelen asiakkaan kanssa mahdollisesta hoitokokonaisuudesta ongelman parantamiseksi tai helpottamiseksi ja yhdessä teemme hoitosuunnitelman, jota lähdemme toteuttamaan.

Erityisosaamisenani on Lantiopohjafysioterapia, jolla saadaan apua erilaisiin pidätyskykyongelmiin. Minulla on pitkä kokemus Pilateksen opettamisesta ja sekä sen että lantiopohjafysioterapian avulla olen saanut asiakkailleni apua mm vatsan alueen erkaumissa, selän alueen kuntouttamisessa ja hyvän ryhdillisen kokonaisuuden saavuttamisessa.

Olen erikoistunut myös rangan alueen välilevyperäisten ongelmien kuntouttamiseen MDT terapian avulla. Siinä pyritään löytämään asentoja ja liikkeitä, joilla helpotetaan mm raajoihin säteilevää oiretta ja näin ollen helpotetaan välilevyn aiheuttamaa painetta hermojuurien alueella.

Yksi erikoistumisalani on Lymfaterapia. Siinä paneudutaan erilaisiin ongelmiin, joista aiheutuu turvotuksia. Ongelman taustalla saattaa olla alaraajoissa laskimoverenkierron tukokset, yläraajoissa rintasyöpäleikkauksen jälkeiset imusuoniston puutoksesta johtuvat turvotukset tai erilaisten leikkausten jälkeiset turvotukset. Myös arpien pehmittely ja omahoidon opastus kuuluu osaamiseeni. Myös erilaiset tukituotteet saat tilattua minun avullani.

Fysioterapiaan kannattaa varata 45-60 min aika.

Hieronta

Hieronta eli manuaalinen terapia on lihaksia rentouttava hoitomuoto. Hieronta auttaa mm päänsäryn ja lihaskivun laukaisemisessa sekä helpottaa lihaskireyksistä aiheutuvia nivelkipuja.

Hierontaan voi varata 30-90min ajan hierontakokonaisuudesta riippuen.

Kalevalainen Jäsenkorjaus

Kalevalainen Jäsenkorjaus on hoitomuoto, jossa asiakas hoidetaan kokonaisuutena jalkateristä niskaan saakka. Ensimmäinen hoitokerta olisi hyvä olla jopa 2 h mittainen, jotta hoitokokonaisuuteen ehdittäisiin paremmin. Hoito toteutetaan jalkojen osalta selinmakuulla ja selän ja yläraajojen osalta istuma-asennossa. Joskus hoito joudutaan lopettamaan kesken, koska hoidettavan fyysiset reaktiot hoitoon ovat suuret esim voimakas huimaus, pahoinvoinnin tunne, pyörryttäminen. Nämä ovat yleensä merkkejä siitä, että kroppa ottaa hoitoa hyvin vastaan ja ehdottomasti tällöin ei tulisi säikähtää voimakkaita oireita, vaan tulisi varata uusi hoitoaika parhaan hoitotuloksen saamiseksi.

Kalevalaisella Jäsenkorjauksella yleenä saada helpotusta mm iskiastyyppisiin ongelmiin, nivelkipuihin, hermokipuihin, lihassärkyihin, jalkojen pituuseroista johtuviin ongelmiin, selän alueen vaivoihin, päänsärkyyn ja migreeniin. Hoitomuoto ei sovellu henkilöille, joilla on akuutteja murtumia, haavoja tai infektioita kehossa, syöpää, vaikeita sydänvaivoja, verenvuototautia. Hoitoa ei myöskään anneta, jos jostain rokotuksesta/pistoksesta on alle 2 viikkoa tai jostain edellisestä hoidosta kuten hieronnasta alle viikko.

Kalevalaiseen Jäsenkorjauseen ensimmäiselle kerralle kannattaa varata 2 h aika. Mikäli koko aikaa ei tarvitse, hoidan lyhyemman ajan. Seuraaville kerroille riittää yleensä 1,5h ajat.

Personal Trainer -ohjaus

Personal Trainer-ohjaus on aina henkilökohtaisten tarpeiden mukaan räätälöityä harjoittelua fyysisen kunnon, lihaskunnon tai terveyden edistämiseksi. Personal Trainer-ohjausta voidaan toteuttaa erilaisissa paikoissa kuten kuntosalilla, kuntoradalla tai vaikka asiakkaan kotona. Ohjauksissa voidaan paneutua esimeksiksi selän alueen vahvistamiseen ja kuntouttamiseen monipuolisin treenitavoin.

Personal Treiner -ohajukseen kannattaa varata 45-60min aika.

Luo kotisivut ilmaiseksi!